سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارتر مردم به بخشودن ، تواناترشان است به کیفر نمودن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :0
کل بازدید :9851
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/31
9:25 ع

آشنایی با جهان آفرینش، آثار بسیار خوبی بر ذهن و دل کودکان به جای می‌گذارد. افزایش دقّت، انس با طبیعت و پرورش روحیه علمی در آنان، از جمله‌ی این آثار مبارک است.البته مهمترین ثمره‌ی آشنایی کودکان با شگفتی ها و پدیده‌های هستی، عمق یافتن ایمان به خدا و شکوفا شدن دریافت‌های فطری آنان است.
مجموعه‌ی "چرا خدا چنین کرد؟" تنها به هدف بالا بردن اطلاعات علمی کودکان نوشته نشده است؛ بلکه هدف  اصلی از تولید چنین اثری، تقویت نگاه مؤمنانه‌ی کودکان به جهان و پر رنگ‌تر شدن عشق به خدای مهربان در دل آنان بوده است.
این مجموعه حاصل تلاش حجت الاسلام حیدری ابهری است که تاکنون کتاب‌های گوناگونی را برای آشنایی کودکان با خدا نوشته است.

 


  
  

آشنایی با مفاهیم دینی با کمک اعداد


بعضی از شماره ها مثل ستاره های آسمان بسیار زیبا و تماشایی اند و ما هر گاه آن ها را می بینیم ناخودآگاه کبوتر دلمان به جاهای جالبی پر می کشد . از بین بی نهایت عدد و شماره ، « چهارده شماره » برایتان انتخاب کرده ایم ،شماره هایی که مثل « چهارده ستاره » درخشان و تماشایی اند و هر کدام برای ما پیامی زیبا به همراه دارد . این ستاره های زیبا را به آسمان قلب شما عزیزان هدیه می کنیم .


  
  

14 حدیث درباره ی بهداشت و سلامتی برای بچه ها

 


تمیزی،  پاکیزگی،  بهداشت،  سلامتی ...
چه کلمه‌های زیبایی!  چه کارهای جالبی!
در دین عزیز ما  اسلام به بهداشت و پاکیزگی توجّه زیادی شده است.
صدها حدیث زیبا و گران‌بها داریم که درباره‌ی بهداشت و پاکیزگی است.
از میان این حدیث‌ها ما چهارده حدیث ساده و کوتاه انتخاب کرده‌ایم و آنها را مثل یک دسته گُل  به شما غنچه‌های  عزیز تقدیم می‌کنیم .
این اثر سروده‌ی حجت الاسلام سیّد محمّد مهاجرانی و تصویرگری رامک پژمان‌پور است.



  
  

رساله ی حقوق از جمله یادگارهای معنوی و اخلاقی حضرت سیّد السّاجدین امام زین العابدین است . این رساله که در قدیمیترین کتاب های حدیثی شیعه همانند خصال شیخ صدوق نیز نقل شده است، از ارزشمندترین احادیث تربیتی شمرده می شود. بیشتر انسان ها، اهتمام فراوانی به ارزیابی دیگران و بررسی وظایف و مسؤولیّت های آنان دارند؛ امّا در همان حال، از روشن ترین تکالیف شرعی و اخلاقی خود غفلت می ورزند. جوهره ی اصلی رساله ی حقوق بیدار کردن ما گرفتاران از هواهای نفسانی و زدودن همان غبار غفلتی است که ما را از توجّه به مسؤولیت هایمان باز می دارد. امام سجّاد در این رساله، ما را متوجه تعهّدات و وظایفمان می گردانند و در عباراتی روشن و روان، حقوق خویشتن خود ، حقوق خدا و حقوق خلق خدا را یاد آور می شوند.

 رساله حقوق امام سجاد علیه السلام در قالب شعر و نثر کودکانه: حق دوست ، حق پدر و مادر ، حق همسایه ، حق برادر ،حق معلم و ...

 

 

 

 


  
  

یکی از ویژگی‌های ارزشمند صحیفه ی سجادیه توجه به جنبه های گوناگون زندگی و نقش متفات آدمی در عرصه مختلف حیات است. عرفان صحیفه ی سجادیه تنها به رابط انسان و خدا منحصر نمی گردد، بلکه نگاه عارفانه ی حضرت سید الساجدین به همه ی میدان های زندگی و از جمله میدان روایط اجتماعی را در بر می گیرد و دعاهای عاشقانه ی آن بزرگوار، وظیفه ی الهی انسان را در شرایط گوناگون بیان می کند.

«صحیفه‌ی سجّادیه» مهم‌ترین یادگار مکتوب امام سجّاد(ع) است که به حق، زبور آل‌محمّد(ص) نام گرفته است. افسوس که این اثر عرفانی ـ تربیتی، آنچنان که باید شناخته نشده و آنچنان که شاید مورد توجّه ارادتمندان حضرت سیّد‌السّاجدین قرار نگرفته است.


برداشتی از دعای چهل و سوم صحیفه سجادیه       برداشتی از دعای بیست و چهارم صحیفه سجادیه    


                           

 

آشنایی کودکان با صحیفه سجادیه


برگرفته از دعای نوزدهم صحیفه سجادیه                     برداشتی از دعای بیستم صحیفه سجادیه 

 

                  

 


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >